Camperweekend sept.2020 Denekamp dag 2

18 september 2020 - Nordhorn, Duitsland

Vrijdag 18 september

Na een heerlijk koude nacht onder het winterdekbed was het tegen kwart over 8 dat we wakker werden.
Half negen waren de broodjes klaar dus dat kwam mooi uit. 😁

Koffie zetten, eitjes koken en vooral binnen ontbijten,  de temperatuur buiten kwam niet boven de 10 graden uit. 🥶
We zagen vele buurtjes richting wc en douche lopen.
De camping ochtendrituelen zijn begonnen.

Ontbijten, douchen en bibberen.
Wat was het nog koud.

We staan op plek 1 op deze camping.
Dicht in de buurt van de ingang en het toilet.
Best grappig om iedereen langs te zien lopen.

We krijgen in de loop van de morgen wel zon. Nu nog niet.

wezenberg_plattegrondScreenshot_20200918-191017_Samsung Internet

Berend gaat op de fiets zekeringen halen voor de camper.
Hopelijk hebben we vanavond licht. Het was gisterenavond wel knus, maar meer licht is altijd beter.

En  uiteindelijk, joepie deed alles het weer.

Later op de ochtend op de fiets naar Nordhorn- Duitsland.

Onderweg deze foto's

IMG-20200918-WA0014IMG_20200918_170939_230IMG-20200918-WA0017

Grappig om mijn achternaam als groot symbool te zien. 🤔

Nordhorn is een Duitse stad en gemeente in het Landkreis Grafschaft Bentheim in de deelstaat Nedersaksen, vlak bij de Nederlandse grens bij Denekamp.
Nordhorn telt 53.403 inwoners. De gemeente is de Kreisstadt van het Grafschaft Bentheim.

In Nordhorn zijn we de winkelstraat doorgelopen en kledingzaak Kik onveilig gemaakt, leuke dingen gekocht.

223589494carteNordhorn_Ev.ref.Kirche_Am_Markt

Sint-Ludgeruskerk (Nordhorn)

Heel apart een AfterEight ijsje gegeten. En Berend een koffie ijsje. 😚

IMG-20200918-WA0016

Nadien weer terug naar Nederland en door naar Denekamp.

data=O9Lf5i8c0KaYM9zpr0xoyhFAwOcKGCXm418b8pq6ZrIxQfLiCFzukkrto7QOz-9647WrDsa50fg9CU-VIDyoqy91kGC-GRZP5mRYSct1ddtiNfEAXiEruw748..maxresdefaultvdv-mo47-011

Denekamp is een plaats in Twente in de Nederlandse provincie Overijssel, gelegen aan de Dinkel, met circa 10.110 inwoners.
Strikt genomen behoort Denekamp niet tot Twente, het land tussen Regge en Dinkel, omdat het niet tussen de Regge en de Dinkel ligt, maar oostelijk van de Dinkel.

20200918_15232220200918_152330

Kerkjes zijn niet open om te bezichtigingen. Dus dan de buitenkant maar op de foto.
Mooi kerkje in Denekamp.
Terrasje gepakt en lekker pilsje

20200918_152118

Eind van de middag met de fietstassen vol terug naar Erve Wezenberg.
Erve Wezenberg is een jong en kleinschalig recreatiebedrijf, prachtig gelegen in het typerende coulisselandschap van Nationaal Landschap Noordoost Twente,
in de driehoek Ootmarsum, Oldenzaal, Bad Bentheim.

We pakken een pilsje om het weekend in te luiden. Oh chips, dat hadden we eerder op de middag ook al gedaan. 😁
We luiden de avond in met rijst met sate. Lekker camping eten.

Langzaam zakt de zon achter de horizon en gelijk wordt het kouder. Het warme vest van de Kik maar aandoen.
Geniet van jullie avond! Berend gaat nog even aan de wandel.