Dinsdag 10 augustus - Ingeldorf- vakantiedag9

10 augustus 2021 - Ettelbruck, Luxemburg

Dinsdag 10 augustus

Na een rommelige nacht met her en der wat slaap was het weer tijd voor het ontbijt.

Dit keer met luxe broodjes van de bakker. Gister nog besteld bij de receptie.

Koffie, water en lekker eten samen met de eendjes.

inCollage_20210810_151746657

Nog relax douchen, de was in de schud emmer vast voor pruttelen, Berend nog even wat stenen uit de rivier gehaald voor de latere HappyStones.

Alles staat weer verankerd, we kunnen op weg. Dag België, we gaan, met een omweggetje langs de Aldi, op weg naar Luxemburg.

In La-Roche heb ik mij gister nog verbaasd over het plaatselijk politiebureau, zou dat werkelijk te koop staan?

CollageMaker_20210810_151701082

Via landwegen in de 3e versnelling, over stukjes snelweg, langs de Aldi, zijn we op weg.

inCollage_20210810_151957024 inCollage_20210810_151916380

Weer een grensovergang

Luxemburg

De wegen veranderen, de huizen en ja we zijn weer een land verder.

Luxemburg, officieel het Groothertogdom Luxemburg, is een land in het westen van Europa dat grenst aan België, Duitsland en Frankrijk.
Met een oppervlakte van 2.586 km² en met iets meer dan een half miljoen inwoners is het groothertogdom na Malta het kleinste land binnen de Europese Unie.
Geweldig hoe fleurig de huizen in Luxemburg zijn. Alle kleuren van de regenboog.

20210810_13064420210810_132103inCollage_20210810_152056513

Het is nog lastig om ze op de foto te krijgen. Maar mooi zijn ze zeker!

Screenshot_20210811-212437_ChromeScreenshot_20210810-185127_Chrome

We komen rond half 2 aan op camping Gritt. De receptie is tussen de middag 2 uur met pauze, dat was in België ook al zo. Kunnen ze in Nederland wat van leren met hun halfuurtje 😀.

Ondertussen komt de grasmaaimeneer vertellen dat de Nederlands sprekende mevrouw verlof heeft vanmiddag en dat we mogelijk de Franse dame zullen treffen.
En hij ging nog even een rondje doen.

Camping - Luxemburg

Naast de camping ligt de rivier de Saure. Deze rivier is onlangs 5.63 meter hoog geweest. Ook op deze camping heeft het water bij de receptie 1 meter hoog gestaan.

20210810_211329

Ik blijf het bizar vinden en kan het mij er moeilijk een voorstelling van maken. De rivier in nu weer 1.60 meter hoog. Hoe dan?

Om 14.00 uur gaat de receptie open. De echtgenoot van de Nederlandse eigenaar staat ons te woord, in een mix van Engels/Nederlands/Duits.

We mogen naar plek 90 op de camping.

Oeps, aangekomen op die plek is de grasmaaimeneer nog druk bezig.
Inmiddels kwamen ook onze nieuwe buren eraan, die hadden ook plek 90 en 89 toegewezen gekregen. Werd gezellig zeg maar 🙈.
Na de misverstanden konden we het opbouw evenement weer starten. Luifel uit, stoelen in relax stand, bakje koffie erbij.
Wasrek uit (oh chips die was moest nog worden gedaan) ....

Toen we net zaten was er een buitje. (Waar dan?)

Screenshot_20210810-152213_Buienalarm

Even binnen afwachten, onderwijl met Nederland bellen, even bijpraten met dochterlief.
Tijd voor een biertje....ineens staat broer Tiemo voor de luifel.
Wat grappig om elkaar hier in Luxemburg tegen te komen. Hij is op doorreis naar Spanje.

20210810_164205

Machtig mooie camper!

20210810_164452

Eerst maar een borreltje met wat te knabbelen.

Tiemo gaat zijn hengel proberen. Alle attributen gekocht in Groningen bij de kampeerhal.
De overbuurman komt zich ermee bemoeien en we hebben de grootste pret.
Tiemo wilde vanavond in de rivier gaan vissen, enkel, de hengel is voor de zee.
De buurman heeft er wat meer verstand van dan Tiemo. In Spanje komt het vast goed.

Na de borrel maken we soep en broodjes beenham. Mjam.
Aangevuld met stokbrood en boursin hadden we meer dan genoeg met ons drieën.

Gezellig kletsen over de geneugten van het leven.

De overbuurmannen lopen langs, druk giebelend. 'Wij zijn de Harry's'.
Ze hadden zichzelf zo genoemd naar aanleiding van het verhaal van Wim Sonneveld, allemaal mee-eten...
en ze trouwde met een Harry, een echte sufferd want hij hielp bij het afwassen....en al gierend liepen ze door.

De avond valt, soms vliegt er een vliegtuig over op weg naar het enige vliegveld in Luxemburg.

20210810_210146

De luchten zijn weer prachtig.

20210810_20490520210810_20492820210810_211530

Bij het toilet hangen lampjes, ook al vol water #hoedan?

20210810_205012

We gaan aan de wijn. Witte wijn van Tiemo. Lekker!

Over de camping komt voor de 3e keer een man met een laptop onder zijn arm langsrennen.
We hebben hem inmiddels omgedoopt tot campinginspecteurmeneer 😁.

Tijd om te gaan slapen. Slaap heerlijk! Tot morgen 😚

1. Ma.:
    10 augustus 2021
    Goed aangekomen.Veel gezien onderweg en lekke bochtige weggetjes .
    Hebben jullie nog veel regen gehad .
    Ben vanmiddag kletsnat geregend.
    Morgen wordt het mooier weer.Genieten.Groetjes van ma.
  2. Berend-Marleen:
    12 augustus 2021
    Het was de laatste 2 dagen best warm. Rond de 25 graden en meer.
    Geen regen gehad. Gelukkig
    Fijne avond!