Vrijdag 13 augustus- Han-Sur-Less - vakantiedag12

13 augustus 2021 - Han-sur-Lesse, België

Vrijdag 13 augustus

We werden vanmorgen gewekt door de mussen. Veel gezelliger dan de ritsen of de andere wekservice. Ze dreutelden over het dak en liepen rond de camper. Na een behoorlijk beroerde nacht toch maar uit bed. Vanavond nieuwe kans.

Het was al stil op de camping. De overburen waren al heel vroeg vertrokken en diverse anderen waren aan het inpakken.

Eerst maar ontbijt, douchen en ook langzaam inpakken. We  gaan weer op weg. Dit keer naar Han-Sur-Less. Daar zijn de grotten van Han.

We zwaaiden naar Ineke en gingen op weg.

inCollage_20210813_140200368

Onderweg.

De grensovergang van Belgie werd weer aangeduid met 1 enkel bord, was het vroeger toch veel spannender.

inCollage_20210813_140230910

We kwamen na ruim 100 kilometer in Han-Sur-Less.

Screenshot_20210813-212513_Maps

Er zouden diverse campings zijn. We konden er enkel maar 1 vinden. Een camperplaats zonder toilet en douche, (door de wateroverstromingen was het nu niet te gebruiken) maar met een buurvrouw die heel blij was Nederlands te kunnen praten en met electra.

We gingen ons installeren. We zaten 500 meter vanaf het dorp. Het zag er verder top uit. 😀

inCollage_20210813_140126228

Berend ging op pad het dorp verkennen. Je was snel klaar begreep ik. Hij had zelfs boodschappen gedaan voor vanavond #BBQ

Wij redden ons wel.

Heerlijk gegeten van de BBQ. De saus was ook erg bijzonder. Geen idee wat we gegeten hebben voor saus, maar het was pittig.

inCollage_20210814_161658447

De camping eigenaar komt aan in de receptie. We gaan afrekenen voor 1 nacht. Morgen kijken we verder.

Na het eten vertrekken we naar het dorpje. Er is markt. Van kleding, tot eten, tot daimond painting en heel veel prullaria. Gezellig druk, eigenlijk bijna weer te druk. Gek dat je je er ongemakkelijk onder voelt. Velen hebben een mondkapje, anderen niet. Corona heeft sporen achter gelaten.

Berend is een mooi t shirt rijker, dat dan weer wel.

Nu in de relax modes, morgen naar de grotten van Han!

grottenvanhan-panoramio1

Hopelijk vannacht een betere nacht. We zijn beiden een beetje moe.