Zondag 12 september 2021 - Agelo - dag3

12 september 2021 - Zwolle, Nederland

Zondag 12 september

Zondagmorgen, even voor 9 uur werden we weer wakker. Koffie, ontbijt, lekkere broodjes. Vast ook een broodje extra smeren voor tussen de middag.
Berend was onderwijl ook aan het eitje bakken op de skuttelbraai, met spek.

Ontbijt Zondag 12 september
Mjam.
Na het ontbijt alles inpakken, de tijd gaat in zo’n weekend veel te snel.
We moesten voor 11 uur van onze camperplaats af. Opruimen, inpakken, afwassen.
En het en der zwaaien naar de buurtjes.
Vuilnis in de grote containers en dat was Erve Wiegink.

We parkeerden de camper voor de camping en sprongen op de fiets. Vandaag de vlinderroute. Volgens de papieren 36 kilometer. Water en broodjes mee.

Ons startpunt is 43 volgens de route. Het was even zoeken waar dat startpunt dan was.

Van 43 naar 10, door Landgoed Singraven.
Landgoed Singraven is schitterend gelegen langs de Dinkel dicht bij het dorp Denekamp.

1280px-Singraven_luchtfoto_15_april_2005singraven-08singraven-09singraven-05

Op het landgoed staan vele bijzondere monumentale gebouwen, waaronder het statige Huis Singraven, het achterliggende Koetshuis en de eeuwenoude watermolen met drie raderen. Singraven biedt een veelzijdig landschap met bossen, lanen, akkers, weilanden, moerassen, en de steeds aanwezige Dinkel.

20210912_114707

Een indrukwekkend landgoed waar we over de mooie paden rondom mochten fietsen. Echt mooi. Verder door richting Denekamp. Hier even een pitstop met een lekkere bak koude koffie.

20210912_122210

Wederom komen we door Duitsland.
Vorig jaar waren we ook al langs de Stoel gekomen. Nu ook weer op de foto. Leuk mijn achternaam mega groot.

20210912_131205

Langs smalle weggetjes verder, niet wetend of we nu in Duitsland of Nederland waren. Best grappig.
We kwamen uit in Lattrop. Berend dacht gezien de naam dat het nog een Duitse plaats was. Maar nee, het ligt in Nederland.

inmiddels behoorlijk zadelpijn.
Even een kleine pauze voor een broodje en wat water.

20210912_141757

Die 36 kilometer die de fietsplanning aangaf geloof ik niet meer. Die zijn we al voorbij wel voorbij ;-)

IMG-20210912-WA0004

De telling van nummers die op onze fietsinstructie stond lijkt niet meer te kloppen. Bij een knooppuntbord in Tilligte zijn we de draad kwijt. Punt 3 zou moeten overgaan in 35, chips 35 zoek.
We hebben onze eigen knooppunten gemaakt om zo weer terug te komen bij punt 43. Van punt 10 naar 16 naar 43.
Wel een mooie kerk in het dorpje.

20210912_142857
We gaan terug naar de camping. Volgens Strava die we tijdens het fietsen aan hadden (met een pauze tijdens de pauzes) hebben we zelfs met het afgesneden stuk nog meer dan genoeg gereden.

Screenshot_20210912-145545_Strava
We did it 💪🏾
Berend takelt de fietsen op de camper en we bezoeken voor de laatste keer het toilet op de camping.
Stiekem kijkend naar ‘ons’ plekje zien we dat er alweer een nieuwe camper staat. Wat gaat dat snel!

e64ecf3173891809154d8dfc561dbf77_1631454706724
Toch nog donkere luchten onderweg en her en der wat druppels regen.

Terug naar Zwolle / Sebaldeburen.
Onze tassen weer uitpakken en op naar nieuwe avonturen.

20210906_074105 kerkweg 16