Dagje Gouda met The Bowery & Elise Mannah

17 december 2023 - Zwolle, Nederland

Dagje Gouda

1000035443

Op zaterdag 9 december vertrokken we eind van de ochtend richting Gouda. In Zwolle was het nog droog, maar...de verwachtingen waren nogal vochtig. Als rechtgeaarde Nederlanders hadden we gesmeerde broodjes, paraplu's en een flesje water mee ;-)

1000035300

Op weg naar een bijzondere dag, want ja, dit was in het kader van ons 'making memory's' mijn verjaardagscadeau van 2023.

Aangekomen op de parkeerplaats Klein Amerika in Gouda gelijk de paraplu's gepakt, jakkes, veel regen. We wandelende richting de binnenstad. Onderweg kwamen we nog langs de chocoladefabriek, heel jammer was er niks te zien.

We kwamen een heuse hoedenwinkel tegen, het triggerde Berend nogal en zowaar na een lekker bakje koffie van de eigenaar heeft Berend een pet gekocht, niet zomaar een pet, maar een heuse dure pet.

1000035307

Midden in Gouda staat de Kerk de Sint Jan.
We kochten intrede kaarten en kregen een koptelefoon met een rondleidingsverhaal.
We zwierven langs alle gebrandschilderde ramen, waar over ieder raam wel een uitleg was.

100003607510000360731000036074

De Sint-Janskerk of Grote Kerk in de Nederlandse stad Gouda is een grote kruiskerk in gotische stijl. De kerk is beroemd vooral vanwege de 72  gebrandschilderde glazen. Het kerkgebouw zelf heeft karakteristieke overkappingen en is het langste kerkgebouw in Nederland met 123 meter, buitenwerk.

100003544810000352881000035289

Door wederom de regen liepen we verder naar het stadhuis, helaas was er door de markt van de buitenkant niet zoveel te zien. Binnen liepen we door alle kamers, trouwzaal, burgemeesterskamer en feestzaal in de kelder.

1000036072

Het vijftiende-eeuwse stadhuis is een van de oudste gotische stadhuizen van Nederland.

In de kelder van het stadhuis hebben we gezellig ons broodje opgegeten. ;-)

1000035299

Buiten regende het nog steeds, we zijn daarom een restaurant in gegaan, chocolademelk en een biertje. Volgens de verwachtingen zou het om half 4 droog worden.

Helaas regende het om half 4  nog steeds, inmiddels was de 1e paraplu al gesneuveld.

We zwierven nog even over de markt en besloten terug naar kerk te gaan. Daar werd om 4 uur een concert gehouden.

Met een hobo, fagot, piano en klarinet werkte het bij ons nogal op de lachspieren. Erg....we weten het, maar we hadden er niets mee.

1000035309

Na 7 muziekstukken hadden we het wel gezien. Nog snel naar het toilet en op weg naar de auto.
Met de auto op weg naar de Theaterbakkerheij.

1000035278

De avond was voor The Bowery & Elise Mannah met Christmas Dinner Concerts.

10000353491000035320100003532110000353481000035356

We mochten al vroeg naar binnen, heerlijk! Want het was oprecht koud buiten.

In de Theaterbakkerheij in Gouda komen twee elementen samen die je het ultieme kerstgevoel bezorgen: genieten van prachtige live-muziek én van een heerlijk vijf-gangen-kerstdiner. Zangeres Elise Mannah en The Bowery zorgen, samen met een geweldige band, voor een uniek muzikaal kerstprogramma waarin ze naast hun eigen repertoire ook de mooiste kerstnummers zullen laten horen. De Knusse Keuken verzorgd het heerlijke diner met de lekkerste wijnen.

100003538110000354471000035322

We zaten aan tafel 13, vlak bij Rokus de zanger van The Bowery, bijna om aan te raken. Heel bijzonder. Het werd een geweldige avond met heerlijk eten, drinken, muziek van the Bowery zelf en veel kerstmuziek. #IntensGenieten!

1000035338