Donderdag 12 augustus - LuxemburgStadt - vakantiedag11

12 augustus 2021 - Luxemburg, Luxemburg

Donderdag 12 augustus

Vanmorgen werden we gewekt door her en der de ritsen.

Voortenten die open gingen en diverse reizigers die al vroeg vertrokken.

De zon scheen al vrolijk en het voelde al warm aan.

Eerst maar de dag goed starten.

We wilden vroeg richting Luxemburg Stadt. Dit zou met bus, trein, tram volgens Ineke van de camping moeten lukken. Ineke is van oorsprong een Nederlandse. Ze heet Hoogeveen van achteren en ook komt ze van oorsprong uit Hoogeveen. #grappigdetail.

Na ons ontbijt gingen we op pad. Eerst met de bus.

20210812_105948

Hadden we mooi uitzicht op de camping.

E327193320210812_10345320210812_103449

Met de bus naar de trein, met de trein weer door naar de tram, dan met een gondel naar de volgende tram en weer met een bus en tram naar Luxemburg Centrum. Daar eerst maar eens een bakje koffie.

20210812_151711

Met Engels, Duits en handen en voeten proberen we uit te vinden waar we heen moeten voor een hop-on-hop-off Tour door Luxemburg.

We kwamen bij het Informatie Punt van Luxemburg. Chips, met vakantie.  🙈

Verder lopend kwamen we een mooie kerk tegen. Eerst maar eens bewonderen.

inCollage_20210812_190727123

Verder op zoek naar het andere informatie punt.

...zucht, nergens te vinden. Vele straatjes en weggetjes in Luxemburg Stadt gehad. Marleen was er op een bepaald moment klaar mee en stuiterde een hotel in.

Daar vonden we wat info en het info punt bleek achter het hotel. #joepie

Trappen op en blij met het punt. We kochten enthousiast kaartjes. Al begrepen we niet goed hoe die bus nu eigenlijk boven zou moeten komen. #taalverwarring.

Toen we op pad gingen bleek het een wandel tour te zijn (met mondkapje) van 2 uur. Chips, vooral met dat mondkapje en de warmte zijn we afgehaakt. #Fransisnietmijntaal

We kregen gelukkig ons geld terug. 🙈

De dame van de wandeltour gaf ons het adres van de bustour. We waren weer een stap verder.....

Inmiddels was het half 2, eerst tijd voor wat drinken en een hapje.

inCollage_20210812_190951641

Nog weer een stukje wandelen richting de opstapplaats.

inCollage_20210812_191027190

We waren de eerste 😆 en zaten relax bovenin. Iedere 30 minuten vertrok er 1tje.

Zelfs met oordopjes en de Nederlandse uitleg onderweg.

We zijn 70 minuten door LuxemburgStad gereden. Hieronder een compilatie

inCollage_20210812_191149671inCollage_20210812_191104329inCollage_20210812_190831873

En...mijn achternaam mega groot 😀

20210812_161222

Van het RTL group, tot heel veel bankgebouwen, Luxemburg als hoofdpunt van de Europese Unie, het oude treinstation en heel veel nieuwbouw van LuxemburgStadt.

Toen we op ons begin punt waren zijn we weer uitgestapt. Gelukkig was er een ijskoffiecar-meneer. Mjam daar waren we aan toe.

Na nog wat rondlopen waren we het eigenlijk zat. Terug naar de camping.

IMG-20210812-WA0004

Google Maps er bij om de terugweg te vinden.

20210812_182006

Met bus, trein, tram

IMG-20210813-WA0014

is het gelukt en landen we op het terras van de camping.

Heerlijk aan de bier, water en patatjes. 12000 stappen verder en een bijzondere indruk van Luxemburg. #voorallachwekkend

20210812_184333 IMG-20210812-WA0009

Flink plakkerig van het warme weer. Genietend van het eerste ijsje in de vakantie sloten we vandaag af.

Nog even in de relaxstand, de fietsen zet Berend weer op de camper en morgen gaan we weer verder.

IMG-20210812-WA0021

Voor we gingen slapen nog even douchen. Het was een plakkerige dag geweest.

Onder de douche van Marleen ging ineens het licht uit. Oh bewegingscensor. In het douchehok zelf reageerde hij niet, het bleef donker.

In je blootje niksje zwaaien met de deur, ja dat hielp, er was weer licht. 🙈

Afscheid nemen van de overburen, zij gingen voor een week weer naar huis. #DeHarrys

De nacht was vol beweging, Marleen kreeg tot 2x toe flink kramp en Berend kon de slaap niet te pakken krijgen.

Er komt weer een nieuwe kans. 🤪