Voorpret weekend Ootmarsum - camping Erve Wiegink

6 september 2021 - Ootmarsum, Nederland

Kaart

Maandag 6 september,

We hebben weer camperkriebels. Komend weekend gaan we naar Angelo - > Camping Erve Wiegink.
Vanmorgen hebben we contact gehad met de camping eigenaar. Er was plek voor ons.
Vrijdagmiddag 10 september zijn we welkom. Zondag 12 september 2021 vertrekken we weer.

ErveWiegink

Agelo (Nedersaksisch/Twents: Oagel) is een buurtschap in de Twentse gemeente Dinkelland in de Nederlandse provincie Overijssel.
Op 1 januari 2021 woonden er in Agelo 590 mensen. Het wordt meestal onderverdeeld in Groot Agelo en Klein Agelo.
Tot de gemeentelijke herindeling van 1 januari 2001 vielen beide woonkernen onder de gemeente Denekamp.
Agelo ligt tussen Rossum en Ootmarsum ten noorden van het kanaal Almelo-Nordhorn.

agelo

De plaats Agelo is al geruime tijd bekend. Al in de Middeleeuwen werd het vermeld als Aghele.
In de omgeving vindt men boerderijtjes en schuren met vakwerk, gebouwd in de traditionele stijl van de Twentse hallenhuisboerderij.

maxresdefault

Erve Wiegink is gelegen op loopafstand van Ootmarsum. Ideale afstand om even een terrasje te pakken in het kunststadje.
Uitzicht over koeien en het glooiende landschap. We liggen aan diverse wandel- en fietsroutes (o.a. Twentepad en Noaberpad).
Verwarmd toiletgebouw, bibliotheek, jeux deboulesbaan, overdekte fietsenstalling en Wi-Fi aanwezig.

Ootmarsum is één van de oudste plaatsjes van Twente, met een rijke historie, veel kunst, folklore en traditie.
Wij hebben op loopafstand van Ootmarsum een melkveebedrijf en zorgboerderij.
Verder zijn er nog enkele kleine (huis)dieren aanwezig o.a. scharrelkippen, 2 honden en poezen.

Ootmarsum

Ootmarsum is een stadje in Twente. Rond 1300 werden aan Ootmarsum stadsrechten verleend.
Tot 2001 vormde Ootmarsum met enkele omliggende buurtschappen de gemeente Ootmarsum.
In 2001 is de gemeente Ootmarsum met de gemeenten Denekamp en Weerselo gefuseerd tot de gemeente Dinkelland.
Inwonersaantal: 4.460

#Voorpret #wegaannogevenweg #Zinin